۵ مزیت استفاده از هدایای تبلیغاتی

هدیه-تبلیغاتی

تبلیغات همیشه بخش مهمی از پیکره و ساختار کسب و کار ها را تشکیل می دهد. صرفه نظر از این که چه نوع کسب و کاری دارید و این که کسب و کار شما تا چه حد بزرگ است، تبلیغات برای توسعه و پیشرفت کار بسیار حائز اهمیت است.

تبلیغات باید به نحوی باشد و به سمتی پیش رود که بتواند در عین حال که نظر مشتریان بالقوه شما را به خوبی جلب می کند، سود و بازدهی مناسبی نیز برای کسب و کار شما داشته باشد. این امر به این معنی است که میزان هزینه ای که برای کسب و کار تان صرف می کنید، با بودجه، میزان سرمایه و میزان بازدهی کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.

در این خصوص بحث تبلیغات مقرون به صرفه مطرح می شود. همان طور که می دانید، تبلیغات همیشه ارزان نیست و حتی در بسیاری از مواقع با وجود هزینه های بسیار بالایی که برای تبلیغات صرف می شود، میزان بازدهی مورد انتظار مشاهده نشده و به دست نمی آید.

در نتیجه دغدغه ای که بسیاری از صاحبان مشاغل دارند، این است که چگونه می توانند بهترین روش تبلیغاتی را برای کسب و کارشان انتخاب کنند، به گونه ای که کم ترین ریسک و ضرر را برای آن ها به همراه داشته باشد، علاوه براین بازدهی مناسبی نیز به همراه داشته باشد.

روش های متفاوتی برای تبلیغات وجود دارد. از تبلیغات پر هزینه تلویزیونی گرفته، تا تبلیغ در شبکه های اجتماعی، سایت ها، بنر های تبلیغاتی و بسیاری روش های دیگر که به نوبه خود هر یک مزایا و معایبی مخصوص به خود را دارند.

در این میان یکی از بهترین روش هایی که برای تبلیغات مقرون به صرفه و موثر در نظر گرفته می شود، استفاده از هدایای تبلیغاتی به عنوان ابزاری کاربردی برای تبلیغات پر بازده و مفید است. این روش برای هر نوع کسب و کاری می تواند مفید و کاربردی باشد.

در ادامه با ما در گروه تبلیغاتی گیفتو همراه باشید تا بیش تر در خصوص اهمیت و جایگاه استفاده از هدایایی به عنوان ابزار تبلیغاتی صحبت کرده و دلایلی را ارائه دهیم مبنی بر این که چرا باید استفاده هدیه هایی تبلیغاتی را به عنوان یک مسیر بازاریابی و تبلیغات دنبال نماییم.

دلیل-استفاده-از-هدایای-تبلیغاتی

استفاده از هدیه های تبلیغاتی به عنوان تاکتیک بازاریابی

هدایا و محصولات تبلیغاتی سال هاست که به عنوان یک تاکتیک مقرون به صرفه و کاربردی در تجارت و بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش برای طیف گسترده ای از کسب و کار ها، از مشاغل تازه کار گرفته تا مشاغل بزرگ و قدیمی، روش محبوب و مورد علاقه آن ها است.

استفاده از محصولات تبلیغاتی، خصوصا یک روش کاربردی و موثر برای استارت آپ هایی است که به تازگی کار خود را شروع کرده اند و در ابتدای مسیر توسعه و موفقیت خود هستند. در نتیجه این روش مقرون به صرفه می تواند به خوبی با استراتژی های بازار یابی و بودجه آن ها مطابقت داشته باشد.

در همین زمینه می توان دلایل زیادی را ارائه داد که چرا کسب و کار ها باید از آیتم های تبلیغاتی به عنوان استراتژی های بازار یابی و تبلیغات خود استفاده کرده و بهره ببرند. در ادامه پنج دلیل را ارائه می دهیم که چرا باید از هدیه تبلیغاتی به عنوان روش بازاریابی تان استفاده نمایید.

ارتباط-با-مشتری

۱٫ تاثیر بر ارتباط مشتری با کسب و کار شما

استفاده از آیتم های تبلیغاتی تاثیر به سزایی را در روابط بین کسب و کار ها و مشتریان آن ها دارد. بر همین اساس، وب سایت Sageworld.com یک بررسی انجام داده و در آن میزان استفاده و محبوبیت استفاده از محصولات تبلیغاتی را مورد بررسی قرار داده و آماری را از میزان محبوبیت و به کار گیری آن ارائه داده است.

بر همین اساس، در ایالات متحده آمریکا؛ از هر ده مشتری، هشت نفر از آن ها از این محصولات تبلیغی استفاده می کنند و یکی از آن ها را دارند. در این میان، از هر ده نفر، شش نفر از مشتریان این هدیه تبلیغاتی را برای مدت زمان دو سال نگه می دارد و از آن استفاده می کند.

آمار جالب توجه تری که در این خصوص وجود دارد این است که حدود ۸۵ درصد از افرادی که از هدایای تبلیغاتی شرکت ها و کسب و کار ها استفاده کرده اند و آن ها را دریافت کرده اند، بیش تر تمایل به خرید و مبادلات تجاری با آن کسب و کار داشته اند.

بر اساس همین آمار ارائه شده، ۸۹ درصد از مشتریان حتی بعد از گذشت دو سال از دریافت آیتم های تبلیغاتی شما به عنوان هدیه، ممکن است به کسب و کار شما مراجعه کرده و باز هم به صورت بالقوه مشتری شما باقی بمانند، به این معنی که با استفاده از این روش تبلیغاتی، تاثیر طولانی مدت را دریافت می نمایید.

بر همین اساس بیش تر مشتریان می توانند به خوبی مکان و تجارتی که به آن ها آیتم های تبیلغاتی را هدیه داده است را به خاطر بیاورند و تعداد بسیاری از مشتریان تمایل دارند تا هدیه ای را دریافت کنند که حاوی یک پیام تبلیغاتی برای آن ها است. در نتیجه می توان گفت که هدایای تبلیغاتی می توانند باعث افزایش نرخ تبدیل شوند.

مقرون-به-صرفه-بودن

۲٫ مقرون به صرفه بودن

همان طور که پیش تر به آن اشاره شد، استفاده و کاربرد آیتم های مختلف به عنوان هدیه ای برای مشتریان تان که حاوی یک پیام تبلیغاتی شما است، نسبت به سایر روش های تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه بوده و می تواند به خوبی حتی با بودجه های محدود تر تبلیغاتی کسب و کار های کوچک نیز مطابقت داشته باشد.

بسیاری از صاحبان کسب و کار های کوچک یا استارت آپ هایی که به تازگی کار خود را آغاز کرده اند، شاید فقط بتوانند در خواب ببینند که می توانند در کمپین های بزرگ تبلیغاتی در مقیاس های بزرگ با رقبای بزرگ مقابله کرده و بر آن ها غلبه نمایند.

اما با کمک کمپین های تبلیغاتی مقرون به صرفه استفاده از این هدیه های تبلیغاتی، می توانند به خوبی مسیر توسعه خود را بپیمایند و به اهداف بازاریابی خود دست یابند. در این زمینه نیز بسیاری از تولید کنندگان هزینه ها و قیمت های مربوط به آیتم های تبلیغاتی را پایین نگه می دارند.

قیمت های مربوط به این هدیه های تبلیغاتی، به نسبت پایین بوده در حالی که تاثیر و سوددهی آن ها بسیار بالاتر از قیمت آن هاست. در همین زمینه گروه تبلیغاتی گیفتو یکی از گروه هایی است که آیتم ها متفاوتی را به عنوان هدیه تبلیغاتی، با قیمت های مقرون به صرفه تولید و ارائه می دهد.

شناخت-دائمی-برند

۴٫شناخت دائمی برند شما

شناخت سریع و دائمی برند شما به این معنی است که مشتریان تان به سرعت و به محض دیدن لوگوی مربوط به کسب و کار شما، برند تان را شناسایی می کنند و با آن ارتباط برقرار می نمایند. در نتیجه زمانی که شما محصولی را به عنوان آیتم تبلیغاتی تان با آرم و لوگوی کسب و کارتان به مشتریان تان هدیه دهید، آن ها شما را به خاطر می سپارند و سریعا شناسایی می کنند.

این مورد یکی از اصلی ترین مواردی است که دلیل بر اهمیت توزیع و کاربرد هدایای تبلیغاتی را بیان می کند. در همین زمینه مقاله ای که در technomarketinginc.com منتشر شده است، مشخص می کند که حدود ۸۹ درصد از مشتریان به صورت مجدد حتی بعد از گذشت دوسال از دریافت هدیه تبلیغاتی به کسب و کار مربوطه مراجعه می نمایند و آن را به خاطر می سپارند.

هدیه ای که کسب و کار شما به عنوان تبلیغ به مشتریان می دهد، در محیط خانه، دفتر کار یا ماشین آن ها باقی خواهد ماند. به صورت متوسط مشتریان این محصولات تبلیغاتی را برای مدت شش ماه نگه داری می کنند و از آن ها استفاده می کنند.

هر بار که آن ها هدیه شما را می بینند و لوگوی روی آن را مشاهده می کنند، به سرعت نام برند شما، نوع کسب و کار تان و هدیه ای که به آن ها داده اید را به خاطر می آورند و به این ترتیب می توانند تاثیری طولانی مدت روی آن ها داشته باشید.

۴٫کسب و کارتان را بیش تر در معرض دید عموم قرار می دهید

تبلیغی که در تلویزیون پخش می شود یا تبلیغ های روی بیلبورد های تبلیغاتی در سطح شهر، تنها برای چند ثانیه در معرض دید قرار می گیرند و به سرعت چشم ها از آن عبور می کنند، حتی ممکن است در بسیاری از مواقع، مشتریان به آن ها توجهی هم نکنند.

اما هدایای تبلیغاتی همیشه جلوی چشم مشتریان است و بیش تر اوقات از آن ها استفاده می شود. برای مثال، زمانی که شما یک تی شرت مد روز و خوش استایل را به مشتریان تان هدیه می دهید، شاید ان ها تی شرت را برای مدت ها به تن کنند و از آن استفاده کنند.

در نتیجه می توان گفت این روش تبلیغاتی آزاد و نامحدود می تواند باعث در معرض دید قرار گرفتن هر چه بیش تر برند شما شود و شهرت و محبوبیت آن را در دید عموم افزایش دهد. بر همین اساس مطالعات و بررسی های زیادی صورت گرفته است و تاثیر روش های متفاوت تبلیغاتی را مورد بررسی قرار داده است.

بررسی های مقایسه ای صورت گرفته نشان دهنده این نکته است که به نسبت درصد بیش تری از مشتریان می توانند نام برندی را که به آن ها یک هدیه تبلیغاتی را داده است بگویند و این درصد برای برند هایی که تبلیغ آن ها تنها از طریق تبلیغات روزنامه ای و تلویزیونی بوده است، بسیار کم تر است.

۵٫ هدایای تبلیغاتی می توانند به عنوان کارت ویزیت شما عمل کنند

نقشی که کارت ویزیت مربوط به کسب و کار شما دارد این است که نام کسب و کار شما، نوع فعالیت و محصولات و سرویس های شما را به مشتریان تان معرفی می کند. اما در بیش تر مواقع کارت ها و برگه های تبلیغاتی حتی بدون این که مطالعه شوند، دور انداخته می شوند.

کاربرد آیتم های تبلیغاتی به نوبه خود می تواند به تنهایی همین نقش و حتی فراتر از آن را نیز بازی کرده و حتی نتایج بهتری را نیز به همراه داشته باشد. همین مورد به تنهایی می تواند دلیل مهمی باشد که شما را برای استفاده و کاربرد هدیه های تبلیغاتی متقاعد بسازد.

هدیه های تبلیغاتی به این دلیل می توانند گزینه بسیار مناسبی به جای کارت های تبلیغاتی باشند، چرا که مشتریان واقعا خواهان آن ها هستند. در واقع بهتر است در این خصوص خودتان را جای مشتریان تان بگذارید و از دید آن ها به قضیه نگاه کنید.

در نظر بگیرید کسب و کاری که به آن تمایلی ندارید و اصلا آن را نمی شناسید به شما بگوید آیا یک کارت تبلیغاتی رایگان را می خواهید؟ قطعا شما ممکن است تمایل زیادی نداشته باشید. اما در نظر بگیرید به شما به جای کارت، یک هدیه تبلیغاتی را برای معرفی و شناسایی شرکت بدهند، قطعا شما از آن استقبال خواهید کرد.

در واقع تصور کنید که شرکتی به شما بگوید آیا یک تی شرت، فلش مموری، دفترچه یادداشت یا لیوان تبلیغاتی را به عنوان هدیه ای تبلیغاتی به صورت رایگان می خواهید؟ مسلما شما دریافت چنین چیزی را به جای یک کارت تبلیغاتی ترجیح می دهید.

با این کار شما با یک تیر دو نشان زده اید. در واقع با اعطای این هدیه مقرون به صرفه، علاوه بر این که شرکت و کسب و کار تان را به مشتریان معرفی می کنید، توانسته اید توجه آن ها را نیز جلب کرده و برای خودتان مشتریانی وفادار و ماندگار تر را فراهم آورید.

در واقع کاربرد هدایای تبلیغاتی می تواند باعث جذب و تولید مشتریانی وفادار به کسب و کار شما شود و تاثیر آن بسیار بیش تر از این است که شما تنها از یک کارت ویزیت ساده برای جذب مشتری استفاده نمایید. یک هدیه تبلیغاتی می تواند هر آن چه که یک کارت دارد را به همراه داشته باشد.

در نهایت با توجه به تمام مطالبی که در بالا به آن اشاره شد، به نظر می رسد کاربرد آیتم های تبلیغاتی می تواند یکی از بهترین، موثرترین و مقرون به صرفه ترین روش های جذب مشتری باشد و این روش جزء استراتژی های اصلی و مهم بازاریابی محسوب می شود.

کسب و کار های کوچک و تازه کار می توانند بدون داشتن دغدغه انتخاب روش های هزینه بر و پر ریسک تبلیغاتی از این روش کاربردی و ساده بهره ببرند و تاثیر قابل ملاحظه آن را ببینند. این روش مدت هاست که توسط کسب و کار های مختلف استفاده می شود.

در نهایت باید توجه داشته باشید که در انتخاب آیتم تبلیغاتی مورد نظر دقت کامل را داشته باشید تا به حد کافی چشم گیر و کاربردی باشد و با سلیقه مشتریان تان مطابقت داشته باشد. در همین زمینه گروه تبلیغاتی گیفتو می تواند به شما کمک کند و بهترین و مقرون به صرفه ترین محصولات را به شما معرفی نماید.

مجید فرد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =