هشت مزایت استفاده از هدایای تبلیغاتی برای بازاریابی

8 مزیت استفاده از هدایای تبلیغاتی

چرا بابت هدایای تبلیغاتی باید هزینه کنیم ؟

تبلیغات و بازاریابی در زمینه های متفاوتی انجام می شود. روش های تبلیغاتی تنوع بسیار زیادی دارند. از گذشته تا کنون هر تجارت و شرکتی برای معرفی محصولات و سرویس هایی که ارائه می دهد از روش های تبلیغاتی متفاوتی استفاده می کردند.روش های سنتی بازاریابی و تبلیغات شامل روش هایی از جمله چاپ آگهی های تبلیغاتی یا تبلیغات تلویزیونی و رادیویی می شوند. در مواردی نیز استفاده از بیلبورد های تبلیغاتی شهری روشی برای تبلیغات محصولات و سرویس های شرکت ها بود.این روش ها همچنان نیز رواج دارند. اما معمولا روش های سنتی تبلیغاتی هزینه های بیش تری را نیز به دنبال دارند و کاربرد آن ها برای همه هدف های بازاریابی و تبلیغات مناسب و سازگار نیستند و هر کسب و کار و استارت آپی نمی تواند از پس هزینه های این دسته از تبلیغات بر آید.

کسب و کار ها معمولا به دنبال روش های تبلیغاتی مقرون به صرفه تری هستند تا هم بتوانند به خوبی نظر مشتریان خود را جلب نمایند و رضایت شان را به دست بیاورند و هم این که هزینه هایی که صرف می کنند با بودجه های در نظر گرفته شده برای تبلیغات و میزان بازده و سوددهی تجارت شان مطابقت داشته باشد.

مزایای-هدایای-تبلیغاتی-۱

در این بین روش های مقرون به صرفه تری نیز برای تبلیغات محصولات وجود دارد. یکی از روش های رایج برنامه های دیجیتال مارکتینگ است. اما با این حال، داشتن روشی هیجان انگیز برای مشتریان نیز نیاز است. در این زمینه رویکرد بسیاری از کسب و کار ها، داشتن کمپین هدایای تبلیغاتی است.

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین روش فوق العاده ای است که هم تاثیر گذاری بالایی دارد و هم این که از لحاظ هزینه ای کاملا مقرون به صرفه است. اما معمولا به کسب و کار های کوچک و بزرگ توصیه می شود در کنار داشتن روش های متفاوت بازاریابی، چه آنلاین و چه آفلاین و سنتی، از داشتن کمپین های جالب توجه مشتریان و اعطای هدیه های تبلیغاتی به آن ها غافل نشوند.با وجود اهمیت زیاد از حدی که داشتن کمپین های تبلیغاتی برای کسب و کار ها دارد و به واسطه آن می توانند رشد کنند و خودشان را به مشتریان بالقوه خود برسانند، ارائه کالاهای تبلیغاتی می تواند ایده بسیار خوبی باشد. در این جا می خواهیم به برخی از مزایای استفاده از کالاهای تبلیغاتی به عنوان راهکاری برای تبلیغات و بازاریابی اشاره کنیم.

سایت گیفتو ، از جمله گروه های فعال در زمینه تولید محصولات تبلیغاتی است که با مراجعه به آن ها می توانید طیف گسترده ای از محصولات کاربردی را برای تبلیغات و بازاریابی تان انتخاب و خریداری نمایید.

مزایای-هدایای-تبلیغاتی-۲

۱٫ تاثیر کالا های تبلیغاتی برای جذب وفاداری مشتریان

برای هر کسب و کاری یکی از مهم ترین شاخصه هایی که وجود دارد و باید از آن اطمینان کامل حاصل نماید این است که مطمئن شود که به خوبی تواسته است نظر مشتریان را جلب کرده و تعامل و مشارکت آن ها با کسب و کار را به دست بیاورد.

از طرف دیگر نیز کسب و کار مربوطه باید بتواند به بهترین شکل ممکن با مشتریان بالقوه خود مشارکت و تعامل لازم را داشته باشد. هدایای تبلیغاتی در این میان یکی از ابزار های بسیار کاربردی برای برقراری این ارتباط و تعامل دو طرفه به صورت پایدار بین مشتریان و کسب و کار هاست، و چه راهی بهتر از استفاده از یک هدیه مناسب تبلیغاتی توسط کسب و کار ها برای برقراری این رابطه و تعامل با مشتریان هدف می تواند باشد؟

هر فردی و بهتر است بگوییم هر مشتری که به صورت متوالی از یک برند یا فروشگاه و حتی از شرکت ها خرید می کند یا سرویسی را دریافت می کند، از دریافت یک هدیه رایگان لذت می برد و خوشحال می شود. این محصولات مقرون به صرفه به خوبی می تواند مشتریان هدف شما را به برند تان علاقه مند بسازد.این راهکار ساده به خوبی این قابلیت را دارد تا بتواند وفاداری مشتریان را جذب نماید. کاربرد هدیه های ساده و حتی در بسیاری از مواقع ارزان قیمت می تواند تاثیر به سزایی را روی احساس مشتریان نسبت به برند شما داشته باشد و این قابلیت را دارد که تاثیر گذاری کسب وکار شما روی مشتریان را دو چندان کرده و آن ها را به صورت ماندگار تری با برند شما همراه بسازد.

مزایای-هدایای-تبلیغاتی-۳

داشتن مشتریانی وفادار از مهم ترین نیاز های هر کسب و کاری برای بقا و رشد است. بدون داشتن مشتریانی که نام شما را به ذهن شان می سپارند و همیشه برای خرید و دریافت سرویس های مورد نیاز شان در وهله نخست به شما فکر می کنند، کسب و کار شما بقا نخواهد یافت و در یک نقطه مسکون می ماند.

تحقیقات و مطالعات متعددی نشان گر این مطلب است که به کار بردن یک هدیه تبلیغاتی رایگان به طرز شگفت آوری شانس شما برای انتخاب شدن توسط مشتریان بالقوه در میان رقبای تان را با برانگیختن حس وفاداری و علاقه مندی آن ها،  افزایش خواهد داد.

در نتیجه یکی از تاثیر گذارترین اثرات کاربرد هدایای تبلیغاتی این است که می تواند بعد از اتمام مکالمه های بازاریابی بین شرکت و مشتریان، حس وفاداری و علاقه مندی آن به کسب و کار را برانگیخته کرده و آن را تقویت نماید.

با دادن یک هدیه تبلیغاتی به مشتریان بالقوه تان این فرصت را فراهم نمایید تا آن ها را در آن جا نگه داشته، حس کنجکاوی و علاقه مندی آن ها را برانگیخته کنید، شانس برقراری ارتباط و مکالمه را فراهم کنید و در نهایت با متقاعد کردن آن ها و صحبت در خصوص محصولات، منجر به فروش شوید.

مزایای-هدایای-تبلیغاتی-۴

۲٫ داشتن یک ارتباط خوب و قوی با مشتریان در دراز مدت

برقراری ارتباطی قوی و ادامه دار و پر معنی با مشتریان تان به این معنی است که شما به کیفیتی دست یافته اید که اطمینان حاصل می کنید که در دراز مدت کسب و کار شما از این ارتباط ادامه دار نفع خواهد برد. در صورتی که مشتریان این تلاش کسب و کار ها را برای داشتن این ارتباط قوی و معنی دار با آن ها ببینند، بیش تر برای معرفی برند مورد نظر به دوستان و آشنایان خود راغب خواهند بود.

این فرایند در آینده کاری شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود و مزایای بسیار زیادی را برای تان به همراه دارد. برای ساختن این ارتباط قوی و معنی دار به راحتی می توانید با برگزاری کمپین های رقابتی هدیه های تبلیغاتی یا بلیط های رویداد های مختلف به عنوان جایزه در شبکه های اجتماعی تان این کار را انجام دهید.این امر در جذب مشتریان بسیار موثر خواهد بود. مشتریانی که در این کمپین شرکت کرده اند معمولا تمایل دارند تا از طریق شبکه های ارتباطی خود دیگر افراد را نیز در این رقابت وارد نمایند و به این ترتیب مشتریان و مخاطبان زیادی جذب برند شما خواهند شد.

برای این منظور به راحتی می توانید از هدایای تبلیغاتی متفاوت بهره ببرید. محصولاتی با نام و لوگوی برند شما به خوبی می توانند در تاثیر گذاری برگزاری این کمپین های بازاریابی و تبلیغات به شما کمک کنند. به این ترتیب شما شبکه ای از ارتباطات متفاوت از برند، مشتریان، همکاران و رقبای کاری را به دست خواهید آورد.

ماگ های چاپی

۳٫ افزایش اشتیاق مشتریان نسبت به برند شما به واسطه هدیه های تبلیغاتی

یکی از موثر ترین و مهم ترین کاربرد هایی که استفاده از یک محصول تبلیغاتی به عنوان هدیه تبلیغاتی برای برند شما دارد این است که اشتیاق و تمایل مشتریان به برند شما را افزایش خواهد داد. در این زمینه می توان به مثالی جهانی از کمپین شرکت کوکا کولا اشاره کرد.

در کمپین بازاریابی این شرکت که هر دو سال یک بار برگزار می شود، شرکت برای مشتریانی که با آن در تماس و ارتباط هستند و از آن ها خرید می کنند، این شرایط را فراهم کرده است تا بطری هایی با نام خودشان و آرم کوکا کولا داشته باشند.

این راهکار ساده تاثیر به سزایی را در ماندگاری و جلب نظر مشتریان دارد. علاقه مندی و اشتیاق مشتریان نسبت به این کار باعث می شود آن ها مرتبا از برند کوکا کولا حرف بزنند و از علاقه و اشتیاق خود از آن بگویند و به همین راحتی شرکت یک کمپین تبلیغاتی موفق را برگزار می کند.

برای همین منظور می توانید هدیه های تبلیغاتی را متناسب با مشتریان مخصوص خودتان تهیه کنید. گروه تولیدی و تبلیغاتی آفرنگ جامه در همین زمینه می تواند طیف گسترده ای از محصولات، اعم از کلاه، تی شرت و مواردی از این دست را مطابق سلیقه و سفارش شما تهیه کرده و ارائه دهد.

مزایای-هدایای-تبلیغاتی-۵

۴٫با کمک هدایای تبلیغاتی به مشتریان تان پاداش دهید

هدیه های تبلیغاتی می توانند به عنوان پاداشی برای مشتریان کنونی تان نیز محسوب شوند و ارتباط شما با آن ها را نیز تقویت کرده و پایدار تر نماید. شما با این کار احساسات مشتریان تان را هدف قرار می دهید و به این ترتیب اشتیاق و شوق آن ها نسبت به برند تان را بر می انگیزید.

این راهکار موفقی برای جلب رضایت مشتریان کنونی تان است و می تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. شما با استفاده از محصولات متفاوت تبلیغاتی به عنوان هدیه و پاداش به مشتریان تان به این واکنش های احساسی آن ها به بهترین شکل ممکن پاسخ خواهید داد و آن ها را بیش تر از همیشه به خودتان نزدیک می کنید.

در واقع می توان گفت که شما با ارائه یک هدیه تبلیغاتی به مشتریان کنونی تان از آن ها قدردانی می کنید و به آن ها می گویید که کسب و کار شما تا چه میزان برای آن ها ارزش قائل است.

۵٫ نشان دادن تعهد به مشتریان کنونی و تشدید نگهداری آن ها

یکی از مهم ترین شاخص هایی که برای هر تجارتی مورد نیاز و ضروری است این است که به مشتریانی که دارد نشان دهد که تا چه اندازه به آن ها متعهد است. مطالعات نشان می دهد تلاش برای نگهداری مشتریانی که در حال حاضر دارید بسیار از لحاظ زمان به صرفه تر از جذب و متقاعد کردن مشتریان جدی است.

همین امر نشان می دهد که متعهد بودن برند به مشتریان یک سرمایه گذاری با ارزش در این زمینه است. از همین رو جلب رضایت و توجه مشتریان با کمک هدیه های متفاوت تبلیغاتی می تواند در زمره موثرترین و بهترین راهکار های موجود در این زمینه محسوب شود.

یکی از مهم ترین نتایجی که تلاش و سرمایه گذاری شما برای حفظ و نگهداری مشتریان کنونی تان دارد این است که این امر تا حدود زیادی منجر به بازگشت سود و سرمایه برای کسب و کار شما خواهد شد.

مزایای-هدایای-تبلیغاتی-۶

۶٫ کاربرد هدیه های تبلیغاتی روشی مقرون به صرفه برای تبلیغات است

با توجه به مزایا و تاثیرات چشم گیری که برای استفاده و کاربرد محصولات متنوع تبلیغاتی به عنوان هدیه های تبلیغاتی مطرح شد، می توان این روش را روشی کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی در نظر گرفت، خصوصا زمانی که آن را با دیگر روش های تبلیغاتی رسانه ای مقایسه کنید.

این روش و هزینه هایی که برای آن صرف می شود، به نسبت روش های تبلیغاتی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای بسیار مقرون به صرفه تر و کم هزینه تر است. از طرف دیگر روش های سنتی تبلیغاتی معمولا به صورت غیر مستقیم با مشتریان در ارتباط است و مخصوص کاربران خاصی طراحی نشده است.

این در حالی است که کاربرد هدایای تبلیغاتی از این بابت موثر تر بوده چرا که می توان آن را برای مشتریان هدف طراحی و برنامه ریزی کرد و هر کمپین را مطابق گروه به خصوص و مشخصی از مخاطبان طراحی کرد و پیش برد.

از طرف دیگر تعداد دفعاتی که ممکن است یک مشتری یک تبلیغ تلویزیونی را ببیند یا یک تبلیغ روی مجله را مشاهده کند را با تعداد دفعاتی که از هدیه تبلیغاتی مرتبط با برند شما استفاده می کند و آن را می بیند مقایسه کنید تا ببینید که با یک بار هزینه کردن چندین بار امکان دیده شدن شما در روش استفاده از هدیه های تبلیغاتی وجود دارد.

۷٫ بیش تر هدیه های تبلیغاتی به دیگران هدیه داده می شوند

در بسیاری از موارد زمانی که برند شما از یک محصول تبلیغاتی استفاده می کند و آن را به مشتریان خود هدیه می دهد، مشتریان ممکن است این هدیه تبلیغاتی را به یک دوست یا اعضای خانواده خود هدیه دهد. این فرایند به نوبه خود باعث گسترش نام برند خواهد شد.

با گسترش هر چه بیش تر نام برند تان از این طریق و به صورت کاملا ساده و راحت شما می توانید به طیف بسیار بیش تری از مشتریان و مخاطبان دست یابید.

مزایای-هدایای-تبلیغاتی-۷

۸٫ افزایش فروش و جذب مشتری با کمک این محصولات تبلیغاتی

از آن جایی که میزان تاثیر گذاری و موفقیت کمپین های محصولات تبلیغاتی به عنوان هدیه بسیار قابل توجه است، این راهکار تا حدود زیادی می تواند به فروش محصولات جدید شرکت کمک کند. مطالعات صورت گرفته در این خصوص موفقیت این روش تا میزان ۵۰ درصد در برقراری تماس موثر می دانند.

در نتیجه می توان کاربرد هدایای تبلیغاتی را به عنوان روش موثری در نظر گرفت که تا حدود بالایی می تواند منجر به افزایش فروش شود و از طرف دیگر با جذب مشتریان منجر به افزایش مشتریان برند مورد نظر شوند. در واقع، این راهکار میزان مراجعه به وب سایت و برقراری تماس توسط مشتریان را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

با وجود همه مزایایی که برای کاربرد این استراتژی موثر، کاربردی و مقرون به صرفه ارائه شد، بهتر است همین الان برای برگزاری کمپین های تبلیغاتی خود تصمیم بگیرید و با مراجعه به گروه تبلیغاتی آفرنگ جامه محصولاتی تبلیغاتی و کاربردی را تهیه نمایید.

دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • علی اکبر کمالی 3 بهمن 1401 / 2:30 ب.ظ

    بیشتری بنویسین لطفا

  • غلام حسینی 3 بهمن 1401 / 6:35 ب.ظ

    کیف چرمی تبلیغاتی دارید ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *