لزوم استفاده از بسته بندی شیک و خلاقانه

لزوم استفاده از بسته بندی شیک و خلاقانه

بسته بندی ها را می توان یک ابزار چند جانبه در حوزه تجارت دانست. بسته بندی ها در گذشته تنها برای حفاظت از محصول طراحی شده بودند. بعدها استفاده از متون در معرفی محصولات نیز به بسته بندی ها اضافه گردید. این روند به همین شکل در طول زمان دچار تغییرات زیادی گشت. حال امروزه بسته بندی ها علاوه بر موارد یاد شده به یک نماد سازی و تابلو تبلیغاتی بدل گشته است.

همانطور که می دانید دنیای بسته بندی امروزه بسیار متنوع و گسترده شده است. اگر صنایعی امروزه از بسته بندی های شکیل برای محصولات خود استفاده نکند، بازی را باخته است. در این مقاله قصد داریم تا در باب بسته بندی کمی برای شما سخن بگوییم . با ما همراه باشید.

لزوم استفاده از بسته بندی شیک و خلاقانه

مواد اولیه بکار رفته در بسته بندی

باید بدانید که کشورهای مختلف مالیات های متنوعی را از فعالان تجاری دریافت می کنند. در بعضی از کشورها معافیت های مالیاتی برای واحدهای تجاری خاصی وضع می گردد. با بررسی موضوع فعالیت این واحدهای تجاری در می یابیم که همگی انها از موادی تجزیه پذیر در بسته بندی های محصولات خود استفاده می کنند.

این عمل در جهت حفاظت از محیط زیست تلقی شده و دولت های کشورهای دوست دار طبیعت برای فرهنگ سازی و رفاه حال واحدهای تجاری، معافیت هایی را برای این نوع از کسب و کارها درنظر گرفته اند.

خلاقیت در طراحی بسته بندی محصولات

امروزه رقابت در تولید محصولات جای خود را به رقابت در بسته بندی محصولات داده است. باید بدانید که کیفیت بسته بندی عامل تعیین کننده ای نسبت به کیفیت داخلی محصولات می باشد. این اتفاق یک هشدار برای واحدهای تجاری می باشد که به بسته بندی اهمیتی نمی دهند.
بطور مثال دو نوع خرما در کشور روسیه به فروش می رسد.

باید بدانید که مردم روسیه بشدت علاقه مند به بسته بندی شیک محصولات هستند. در نتیجه در این شرایط شرکتی موفق خواهد بود که بتواند از بسته بندی شکیل و کارآمدی برای محصولات خود استفاده کند. باید بدانید که یک بسته بندی لزوما یک محافظ نمی باشد بلکه یک تابلو تبلیغاتی کارآمد برای معرفی محصول شماست. در نتیجه اگر میخواهید از بسته بندی متفاوت و زیبا برای محصولات خود استفاده کنید، باید از خلاقیت در طرح های خود بهره ببرید. خلاقیت را می توان عنصری در جهت افزایش فروش دانست.

در دنیای امروزی خلاقیت در همه ی امور سبب رشد فروش می گردد. خلاقیت در تولید محصولات، خلاقیت در بسته بندی، خلاقیت در ارائه خدمات و … همگی نشان لزوم استفاده از خلاقیت در واحدهای تجاری می باشد.

کارکردهای مختلف بسته بندی محصولات:

  • حفاظت فیزیکی محصول
  • سهولت در جابجایی
  • بازاریابی
  • اطلاع رسانی

باید بدانید که موارد چهارگانه ذکر شده در بالا از جمله مهمترین کارکردهای بسته بندی در دنیای کنونی می باشد که هر کدام نسبت به سایرین از ارجحیت بیشتری برخودار می باشد. باید بدانید که حفاظت از محصول همواره یک رکن اساسی برای بسته بندی محصولات تلقی می شود.

هزینه های حمل و نقل مورد دیگری می باشد که باید در بسته بندی لحاظ گردد. امروزه در دنیا کالاها هزاران کیلومتر را طی می کنند تا به کشور مقصد برسند. باید بدانید که در این وضعیت، شرکتی پیروز میدان خواهد شد که بتواند تعداد بیشتری محصول را در یک کانتینر جای دهد. در نتیجه بسته بندی ها می توانند کمک فراوانی به این امر نمایند.

بعد از موارد ذکر شده به عنصر بازاریابی می رسیم که امروزه به عنوان اصل در اقتصاد جهانی مطرح می باشد. شما باید بدانید که بسته بندی محصولات، درست مانند یک تبلیغ تلویزیونی عمل می نماید و می تواند در جذب مشتری برای کسب و کار شما موثر باشد.

در انتها به بحث اطلاع رسانی خواهیم رسید که تنها برای معرفی محصول کاربرد دارد و جزء خدمات هنگام فروش تلقی می شود. یک خریدار تا از محتویات یک محصول اگاهی پیدا نکند، علاقه ای به خرید آن نخواهد داشت.

دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • اصغر سلیمانی 3 بهمن 1401 / 4:15 ق.ظ

    قیمت هدیه تبلیغاتی روز زن رو میخواستم

  • علی اکبر کشانی 4 بهمن 1401 / 3:20 ب.ظ

    محتوا خوبی بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *