سالنامه های تبلیغاتی

سالنامه تبلیغاتی

سالنامه ها و سررسیدهای تبلیغاتی را می توان گل سر سبد محصولات تبلیغاتی دانست. شرکت های معتبر معمولا از سررسیدها و سالنامه ها برای معرفی برند خود استفاده می نمایند.
سالنامه ها از شکل های مختلفی ساخته می شوند. گاهی بصورت روزانه و گاهی هفتگی و گاهی ۴ روز در یک برگ. البته سالنامه ها از جلدهای مختلفی نیز تهیه می شوند. بهترین نوع سالنامه ها بصورت روزانه و با جلد چرمی می باشد.

گاهی اوقات شرکت های سفارش دهنده، خلاقیت را به اوج می رسانند و خودکارهای تبلیغاتی را نیز در کنار سالنامه ها قرار می دهند. این کار به نظر نگارنده ی این متن یک عمل فوق العاده محسوب می شود. شما می توانید یک ست نگارشی زیبا و منحصر به فرد را به مشتریان خود هدیه دهید. سعی نمایید در طراحی سالنامه ها از وسواس بالایی بهره ببرید. وسواس در طراحی شاید در وهله ی اول کمی مشکل بنظر بیایید اما سبب می شود تا تبلیغات بصورت هدفمند و اثربخش به بار بنشیند.

سالنامه ها بر اساس تقسیم بندی صفحات

سالنامه ها معمولا بصورت روزانه سفارش داده می شوند. اگر هزینه برای شرکتی بسیار مهم باشد می توان از سالنامه های هفتگی نیز بهره برد. در سالنامه های هفتگی یک هفته ی کامل در یک برگه چاپ می گردد. لازم به ذکر است منظور از یک برگه دو ورق مجزا می باشد. سالنامه ها عموما زمانی در نزد کاربران مورد محبوبیت قرار می گیرند که صفحات خالی بسیار بالایی برای نگارش داشته باشند. سعی نمایید صفحات نگارشی را جدای سالنامه ها قرار دهید. این امر باعث می شود برنامه ریزی برای کاربر راحت تر صورت گیرد. گاها دیده شده است که هر صفحه، کاربردی دوگانه دارد. این امر سبب می گردد اختلاط زمانی برای کاربر صورت بگیرد و این عمل جذاب بنظر نمی آید.

تقسیم بندی سالنامه ها بر اساس جلد

جلدهای چرمی را می توان نقطع ی اوج سالنامه ها دانست. جلدهای چرمی توانایی حکاکی زیبایی داشته که این عمل باعث می شود لوگوی شرکت ها به زیبایی هرچه تمام تر بر روی سالنامه ها درج گردد.
سعی نمایید از جلدهای قهوه ای رنگ استفاده کنید. جلدهای قهوه ای روشن باعث می شود حس کیفیت چرمی بهتر و سریعتر به مخاطب منتقل گردد. در این تقسیم بندی کیفیت های مختلفی نیز دیده می شود.

بطور مثال جلدهای پلاستیکی بتازگی در بازار رواج پیدا کرده است که بنظر نگارنده این متن به هیچ وجه توجیه پذیر نمی باشد. به یاد داشته باشید که شما می خواهید یک تبلیغ هدفمند انجام دهید و هدف و نیت شما کاهش هزینه ها نمی باشد. درنتیجه برای سفارش محصولات تبلیغاتی بهتر است به دنبال کاهش هزینه ها نباشید.

اگر منابع مالی شما دچار کمبود می باشد بهتر است تبلیغات را فراموش نمایید. گاها دیده شده است که شرکت ها هم تبلیغات را می خواهند و هم به دنبال کاهش هزینه ها می باشند. بنظر شما ماحصل این کار چه می باشد؟ تنها نتیجه ای را که می شود برای این سفارش تصور نمود تنها یک کلمه است.
شکست. آری شکست. شکست در تبلیغات نه تنها سبب جذب مشتریان بالقوه به سمت محصولات شما نمی گردد که بدتر سبب ایجاد هزینه های تبلیغات بیهوده نیز برای شما می شود. با این کار شرکت ها به جای افزایش فروش تنها به افزایش هزینه ها دست پیدا می کنند.

درنتیجه برای داشتن یک تبلیغ هدفمند بهتر است نکاتی را مدنظر خود قرار دهید. بطور مثال استفاده از جلدهای با کیفیت و تقسیم بندی مناسب صفحات نگارشی از روزشمارها می تواند سبب افزایش اثربخشی تبلیغات شما گردد. البته استفاده از سایر هدایای تبلیغاتی در کنار سالنامه ها نیز می توانند سبب جذابیت هرچه بیشتر سالنامه های اهدایی گردد.

دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • قاسم بخشی 3 بهمن 1401 / 4:35 ب.ظ

    چاپ لیوان سرامیکی چند هست ؟

  • اصغر ذولفقاری 6 بهمن 1401 / 5:45 ق.ظ

    احسنت عالی بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *