۱۰ تکنیک در تبلیغات تصویری

تبلیغات تصویری

۱۰  تکنیک اصلی که در تبلیغات تصویری حتما باید رعایت شوند

مارک های موفق تنها محصولات خود را به فروش نمی رسانند. آنها مصرف کنندگان را تشویق می کنند که یک شیوه و سبک خاصی از زندگی را اتخاذ کنند. هنگامی که یک شرکت در ذهن ما می نشیند، حس مثبتی به آن اسم به وجود می آید و در ما وابستگی به نام تجاری آن شرکت را به وجود می آورد. در این حالت ما به مشتریان وفادار تبدیل می شویم و نام آن برند را به اعضای خانواده و دوستان معرفی می کنیم.

اغلب خرید ها از طریق احساسات انجام می شوند. بسته به اینکه کمپین تبلیغاتی کالا چقدر موثر باشد و چقدر در تحریک افراد موفق باشد میزان عرضه کالا نیز بالاتر است. تبلیغ کنندگان از تکنیک های خاصی برای درک مخاطبان استفاده می کنند. آنها افراد را تشویق می کنند تا بر اساس احساسات تصمیم گیری کنند.

برای کمک به شما در درک مکانیسم تبلیغات و نحوه تاثیر آن، در این پست ما  به توضیح در مورد تکنیک های مورد استفاده در تبلیغات بصری می پردازیم.

رنگ در تبلیغات

رنگ ابزاری قدرتمند است زیرا می تواند بر روحیه خرید ما تاثیر بگذارد. انتخاب رنگ مناسب در طرح ها و تبلیغ شما نقش بسیار مهمی در موفقیت تبلیغات بصری شما ایفا می کند. انتخاب رنگ مناسب نیاز به درک روانشناختی دارد که چگونه هر سایه و رنگ روی طراحی بصری تاثیر می گذارد. با این حال، طرح رنگی ایده آل یا جهانی برای یک مخاطب عمومی یا حتی یک گروه اجتماعی-فرهنگی خاص وجود ندارد. آنچه که شناخته شده است – تا آنجا که به مطالعات مربوط می شود. این است که رنگ بر روند تصمیم گیری خریداران تاثیر می گذارد. تبلیغات، پوسترها و بیلبوردها از رنگ استفاده می کنند تا توجه مخاطب را جذب کنند. رنگ های مختلف تماشاگران مختلف را احساس می کنند. در پست های بعدی در مورد روانشناسی رنگ و در مورد پاسخ های مختلف عاطفی به رنگ بحث خواهیم کرد.

تبلیغات تصویری

برای مثال، در تبلیغات بالا، قرمز و زرد برای یک دلیل خاص استفاده می شود. قرمز باعث هیجان (و حتی می تواند ضربان قلب خود را افزایش می دهد)، زرد باعث ایجاد حس شادی و خوش بینی است.

تبلیغات تصویری 1 ۱۰ تکنیک در تبلیغات تصویری

تکرار تبلیغ

تکرار در تبلیغات به عنوان راهی برای حفظ نام تجاری یا محصول در خط مقدم ذهن مصرف کنندگان استفاده می شود. تکرار می تواند آشنایی با نام تجاری ایجاد کند، اما همچنین می تواند منجر به خستگی مصرف کنندگان شود. مصرف کنندگان می توانند از یک آگهی خسته شوند که آنها آن را تنظیم کرده و یا به طور فعال از محصول اجتناب کنند. برای موثر بودن، تکرار باید در اندازه گیری مناسب استفاده شود، زیرا تکرار بیش از حد ممکن است به یک استراتژی تبلیغاتی منفی باشد. با استفاده مجدد از تصاویر خاص، مانند یک آرم، تبلیغ کنندگان می توانند احساس آشنایی با محصول و نام تجاری ایجاد کنند.

تبلیغات تصویری

در تبلیغات بصری نیز ، تکرار یک روش قدرتمند است. زیرا روش خوبی برای مطلع ساختن مصرف کنندگان از وجود یک نام تجاری است اما باید آن را به صورت مناسب مورد استفاده قرار داد. تکرار زیاده تر از حد معمول باعث می شود در نهایت مشتریان، تبلیغات ناخواسته مربوط به شما را در لیست شماره های اسپم خود بیاورند و یا از خوراک خبری خود حذف کنند مانند لغو اشتراک از لیست ایمیل شما.

برای موثر بودن، تکرار باید با دقت برنامه ریزی شده و در دوزهای اندازه گیری تحویل داده شود. بهترین زمان برای اعتصاب آن پیوند عاطفی را پیدا کنید. پیشنهاد ما این است که به جای ارسال یکسری تبلیغات بصری در رسانه های اجتماعی، تنها سه آگهی بصری ایجاد کنید و آن ها را  در فواصل خاص زمانی ، بسته به مخاطبین مورد نظرتان ، تنظیم کنید .

تبلیغات تصویری

القا مستقیم

یکی دیگر از روش های قدرتمند در عرصه تبلیغات، تکنیک القایی Direct Gaze است. در زندگی واقعی، چشم نشانه برجسته اجتماعی است که نقش مهمی در تعامل و ارتباطات اجتماعی ایفا می کند. نگاه مستقیم به مخاطب در تبلیغات به نظر می رسد تقاضا یا درخواست و یا انتظار پاسخی از سمت مخاطب طلب می شود. این کار سخت ترین کار است زیرا شخصیت اصلی رسانه های تصویری شما نیاز به اعتماد کامل به پیام برند شما دارد تا بتواند تاثیرگذار باشد. لذا در این حوزه نیز پیشنهاد ما این است که درس هایی را از روش های تبلیغاتی که از چهره های برجسته برای تبلیغ مارک ها یا محصولات خود استفاده می کنند، بیاموزید. در هر یک از این موارد، حتی کوچکترین شک و تردید، تردید یا ترس توسط مخاطبان قابل تشخیص است .  در نتیجه تبلیغ از دید مخاطب غیرقابل اعتماد به حساب می آید و ناکارآمد خواهد بود .

تبلیغات تصویری

یکی دیگر از اصل قدرتمند تبلیغاتی مفهوم ارتباط است. هر گاه تصویری از افراد را در آگهی تبلیغاتی مشاهده می کنیم ، ما به طور خودکار آنها را با محصول مورد استفاده خود مرتبط می کنیم. مثلا آگهی زیر را ببینید. ما تقریبا ناخودآگاه جالب و دیوید بکهام را با مارک Breitling مرتبط می کنیم.

این ها سیگنال های غیر کلامی و نشانه های مورد استفاده در تبلیغات هستند. هر دو تبلیغ کننده و بازاریاب از این تکنیک در ارتقاء محصول و برند استفاده می کنند. نمونه دیگری که از این ابزار استفاده کرده است را در شکل زیر میبینید ، توجه کنید که چگونه مدل ها و افراد موجود در تصویر ، “قدرت” خود را نشان می دهند و با اعتماد به نفس در عکس دیده می شوند. باید آگاه باشید و بدانید که استفاده هماهنگ و ماهرانه حرکات، مواضع، بیانات و حرکات صورت، بینندگان را به خرید محصول شما و تبلیغ برند شما منتهی می کند. هارمونی ، نظم ، ترتیب قرار گرفت افراد و اجزا صورت همگی مخاطب را تحریک می کند که کالا و محصول شما را بخرد و برای برند شما تبلیغ کند.

قانون شماره ۳

این قانون یک تکنیک ترکیب اولیه است که توسط تقسیم تصویر به صورت عمودی و افقی با استفاده از یک شبکه خیالی انجام می شود، همانطور که در زیر مشاهده می شود. با توجه به این تکنیک، عناصر مهم باید در تقاطع های این خطوط افقی و عمودی قرار گیرند.

تبلیغات تصویری 2 ۱۰ تکنیک در تبلیغات تصویری

استفاده از خط تکرار یا بردار

این روش اشاره به مسیری است که چشم شما به دنبال یک آگهی تصویری خاص می آید. آهنگسازان یا طراحان عمدا قسمت های لازم به خواندن را با استفاده از بردارها دوباره طراحی می کنند. به عنوان مثال، اگر تمام اشیاء در یک تصویر بلند، بلند و راست باشند، چشمان ما از این بردارهای مستقیم به بالای فریم پیروی می کنند. خطوط بردار چشمان ما را به مهمترین اطلاعات در یک تبلیغات هدایت می کند.

بردارها اغلب در تبلیغات تبلیغات رسانه ای در قالب تبلیغات، بیلبورد ها و تبلیغات اینترنتی دیده می شوند. بعضی از تبلیغات ممکن است بر اساس بردارها ایجاد شوند، در حالی که دیگران آنها را به حداقل می رساند. ورودی تصویر در رسانه های تبلیغاتی بستگی به موضوع، محصول، تصویر، جهت و نگاه کلی و احساسات کمپین بازاریابی تبلیغاتی دارد.

تبلیغات تصویری

نقطه کانونی

اکثر آگهی ها از این تکنیک استفاده می کنند تا یک نقطه کانونی منحصر به فرد، به جای بسیاری از نکات برجسته برای رقابت، مورد توجه قرار گیرد. نقاط کانونی برای تأکید بر مهمترین بخش طراحی استفاده می شود. نقاط کانونی با استفاده از رنگ ها یا شکل های متضاد و استفاده از فضای سفید ایجاد می شود. طراحی موفقیت آمیز یک تبلیغ ، آن است که از خطوط کانونی و خطی قوی برای هدایت بینندگان به مهمترین عنصر طراحی استفاده می کند.

نمادگرایی

نمادگرایی در تبلیغات برای نشان دادن یک نام تجاری خاص، یک شرکت یا یک یا چند ایده (اغلب پیچیده) استفاده می شود. با استفاده از نمادگرایی، تبلیغ کنندگان می توانند معانی عمیق یا پیام را به قدرت فروش یک محصول پیوند دهند. به عنوان مثال، کریستال ها، سنگ های قیمتی یا الماس اغلب با آب دست و پا می کنند. هر دو نشان دهنده وضوح و خلوص هستند. برخی دیگر از نماد های معمول شامل جاده ای

نمادگرایی در تبلیغات برای نشان دادن یک نام تجاری خاص، یک شرکت یا یک یا چند ایده (اغلب پیچیده) استفاده می شود. با استفاده از نمادگرایی، تبلیغ کنندگان می توانند معانی عمیق یا پیام را به قدرت فروش یک محصول پیوند دهند. به عنوان مثال، کریستال ها، سنگ های قیمتی یا الماس اغلب با آب دست و پا می کنند. هر دو نشان دهنده وضوح و خلوص هستند. برخی دیگر از نماد های معمول شامل جاده ای باز است که نشان می دهد آزادی و اکتشاف و شیر، که نشان دهنده قدرت، برتری و حق امتیاز است. رنگ ها نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرد برای نماد احساسات: قرمز نماد عشق و شور؛ سبز نشان دهنده زندگی و سلامت است؛ و سیاه و سفید نشان می دهد جنسیت و اغوا.

دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • داوود رضوی 4 بهمن 1401 / 10:05 ق.ظ

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  • غلامرضا گنجی 4 بهمن 1401 / 12:50 ق.ظ

    حرف نداشت👌🏻

دیدگاه ها بسته شده.