نهمین نمایشگاه بین المللی کفپوش و فرش ماشینی

نهمین-نمایشگاه-فرش-ماشینی

ده‌ها واحد تولیدی و شرکت داخلی و خارجی از ۱۳ تا ۱۶ شهریور با حضور و مشارکت در نهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی،کف پوش،موکت و صنایع وابسته جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می دهند .

به گزارش روابط عمومی نهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی،کف پوش،موکت و صنایع وابسته؛در این نمایشگاه بیش از۱۲۰شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشورهای ترکیه، چین و تایوان جدیدترین تولیدات خود را در معرض علاقمندان قرار خواهند داد.

در این نمایشگاه برای اولین بار فرش‌های ضدلک، ضدمیکروب و فرش‌های با عرض بلند تولید شده در کارخانه‌های ایرانی به نمایش عموم گذاشته می شود . رونمائی از بزرگترین تابلو فرش ماشینی جهان و معرفی فرش آنتی باکتریال صد در صد اکریلیک هم از دیگر برنامه‌های ویژه این نمایشگاه است.

نهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی،کف پوش، موکت و صنایع وابسته در فضائی به مساحت بیش از ۳۲ هزار متر مربع و در سالن‌های ۶ ، ۷ ، ۸ ، ۹ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲ ، ۱۳ ، a25 و ۲۷ و همچنین فضای باز محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود .

داوود کاشفی فر رئیس ستاد اجرائی این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه انواع فرش‌های ماشینی، صنایع و تجهیزات وابسته، واحد‌های تولید کنندگان نخ، انواع پارکت، واحد‌های طراحی فرش، دستگاه‌های خط تولید، انواع کف پوش، موکت، قطعات و ماشین‌آلات مربوطه، مواد اولیه و همچنین نوآوری درعرضه تولید و خدمات این حوزه به نمایش گذاشته می شود.

وی اضافه کرد:برگزاری جشنواره و کارگاه‌های آموزشی طراحی فرش ماشینی، بازیافت فرش و کفپوش، نخ فرش و مواد اولیه، برگزاری نشست هم اندیشی روسای اتحادیه‌ها و هماهنگی برای حضور دو هیات تجاری و بازرگانی خارجی برخی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

کاشفی فر افزایش راندمان تولید، توجه به توسعه این صنعت، یافتن بازارهای جدید صادراتی، افزایش صادرات، آشنائی با نوین ترین صنایع و تجهیزات صنعت فرش ماشینی ، موکت و کفپوش در جهان، اشتغالزائی، توجه مسئولان به این صنعت و افزایش و بالا رفتن سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدیدکنندگان را مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بیان کرد.

گفتنی است: صنعت فرش ماشینی یکی از صنایع تأثیرگذار در صنعت نساجی کشور است که طی سال‌های اخیر رشد و توسعه مناسبی داشته و تنها در منطقه کاشان، آران و بیدگل بیش از هزار واحد تولیدکننده فرش ماشینی ابجاد و این منطقه را به قطب تولید این محصول در کشور و حتی منطقه تبدیل کرده است .

صنعت فرش ماشینی حدود ۵۰ درصد از ارزش صادرات سالانه صنایع نساجی را به خود اختصاص داده و علاوه بر اشتغال‌زایی مناسبی که در کشور ایجاد کرده، سالانه حدود ۳۵۰ میلیون دلار ارزآوری به همراه دارد.

ظرفیت نصب شده صنعت فرش ماشینی در کشور بالغ بر ۱۲۰ میلیون متر مربع است و تولید سالانه آن به ۸۰ میلیون مترمربع می‌رسد که حدود ۵۰ میلیون متر مربع آن در داخل کشور مصرف می‌شود. به عبارت دیگر، مصرف سرانه فرش ماشینی در کشور حدود ۳ر۲ متر مربع است و مازاد آن به بازارهای جهانی صادر می‌شود که در صورت تأمین نقدینگی مورد نیاز و تسهیل تجارت خارجی، امکان تولید سالانه تا مرز ۱۰۰ میلیون متر مربع و صادرات ۵۰ میلیون متر مربع دور از ذهن نیست .

دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • منصور عبدالهی 12 بهمن 1401 / 6:00 ق.ظ

    گیفتو حساب توییتری هم دارید؟

  • یوسف نادری 20 بهمن 1401 / 12:40 ق.ظ

    مثل همیشه عالی و کاربردی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *