مزایای هدایای تبلیغاتی برای بازاریابی

مزایای هدایای تبلیغاتی

مزایای هدایای تبلیغاتی

محصولات تبلیغاتی یکی از تکنیک های به صرفه و مفید برای بازاریابی در سال های اخیر بوده اند. امروزه از کسب و کار های نوپا گرفته تا شرکت های بزرگ، استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از تکنیک های محبوب بازاریاب ها بوده است. یکی از وب سایت های بیزنسی معتبر آمار جالبی در مورد استفاده از محصولات تبلیغاتی ارائه داده است. در زیر به برخی از این آمار ها اشاره می کنیم:مزایای هدایای تبلیغاتی

  • در ایالات متحده از هر ۱۰ مصرف کننده، ۸ نفرآنها هدیه ی تبلیغاتی دریافت می کنند.
  • از هر ۱۰ مشتری، ۶ نفرشان این هدایای تبلیغاتی را با خود نگه می دارند و تا حدود دو سال بعد از آنها استفاده می کنند.مزایای هدایای تبلیغاتی
  • ۸۵ درصد مردم بعد از دریافت کردن هدایای تبلیغاتی شروع به ایجاد رابطه های تجاری با آن شرکت می کنند.
  • ۸۹ درصد مصرف کنندگان این هدایای تبلیغاتی تا دو سال می توانند شرکتی را که این هدیه را از آن گرفته اند به یاد بیاورند.مزایای هدایای تبلیغاتی
  • ۶۳ درصد مصرف کنندگان هدیه های تبلیغاتیشان را در صورت عدم نیاز به دیگران می دهند.مزایای هدایای تبلیغاتی
  • اگر هدایای تبلیغاتی رضایت مشتریان را جلب کند، مراجعات به شرکت می تواند تا حدود ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کند.
مزایای هدایای تبلیغاتی

این آمار نشان می دهد که اهمییت محصولات و هدایای تبلیغاتی در دنیای بازاریابی و برندینگ چیست و چقدر است.

کسب و کار های کوچک و بزرگ اهمییت استفاده از هدایای تبلیغاتی را درک می کنند و می دانند در بازار رقابتی امروز چقدر می تواند در جلب مشتری به آنها کمک کند.

این هدایای تبلیغاتی با بسته بندی های با کیفیت مشتری را تحت تاثیر قرار می دهد و توجهش را به شرکت هدیه دهنده که لوگوی برندش روی محصول هست جلب می نماید. هدف اصلی پشتِ دادن هدایای تبلیغاتی برانگیختن علاقه ی مشتری به شرکت شماست.

برای اینکه بتوانید نتیجه ی بهتری از هدایای تبلیغاتی بگیرید، بازاریاب ها معمولا هدیه های تبلیغاتی با کیفیت را که مشتری می تواند برای ماه ها از آن استفاده کند، انتخاب می کنند. کیفیت بالای این محصولات کمک می کند تا مشتری بتواند بیشتر به برند چاپ شده روی آنها دقت کند.مزایای هدایای تبلیغاتی

این یعنی یک بار هدیه دادن به مشتری ها انقدر کفایت می کند که می تواند ماه ها مشتری را با برندتان درگیر کند.

مزایای هدایای تبلیغاتی

۵ دلیل که هدایای تبلیغاتی نیاز دارید

  1. بازاریابی به صرفه

بسیاری از شرکت های کوچک فقط می توانند رویای این را داشته باشند که بتوانند در ابعاد بزرگ و وسیع، در سطح تمام رسانه ها تبلیغات کار خودشان را بکنند. هرچند رسیدن به این آرزو چندان نزدیک نیست، این شرکت های کوچک هنوز هم می توانند با استفاده از کمپین های ارزان قیمت استفاده از از هدایای تبلیغاتی به اهداف بازاریابیشان برسند. هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت زیادی وجود دارند که در دسترس استارت آپ ها هستند.

بسیاری از تولید کنندگان هدایای تبلیغاتی برای خرید های عمده قیمت محصولاتشان را بسیار ارزان ارائه می کنند. هزینه ی استفاده از هدایای تبلیغاتی کم است اما تاثیر بسیار زیادی روی گیرندگان و مشتری ها و در نهایت بازاریابی دارد.

  1. شناخت بلافاصله ی برند شرکت

شناخت برند به این معنی است که مشتری می تواند به سرعت شرکت شما، محصولاتتان یا خدماتی را که ارائه می دهید را بلافاصله با دیدن لوگوی شما به یاد بیاورد و بشناسد. برای مثال مردم بلافاصله برند مک دونالد را با دیدن لوگوی آن می شناسند.مزایای هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی که به مشتری هایتان داده اید به آنها کمک می کند تا تا شرکت شما را به یاد داشته باشند و سریعا آن را بشناسند. این یکی از دلایل اصلی برای دادن هدایای تبلیغاتی است. طبق تحقیقات انجام شده ۸۹ درصد مشتری ها تا دوسال بعد از دریافت هدیه هنوز هم برند شرکتی را که از آن هدیه گرفته اند به یاد می آورند.

مزایای هدایای تبلیغاتی
  1. در چشم بودن شرکت شما

تبلیغ روی بیلبورد یا تلویزیون تنها برای چند ثانیه از جلوی چشم مخاطبان شما می گذرد. اما هدایای تبلیغاتی در بیشتر موارد مورد استفاده قرار می گیرند و جلوی چشم مخاطب شما هستند. مثلا مشتری می تواند تی شرت تبلیغاتی شما را برای ماه ها به تن داشته باشد. یا کمتر پیش می آید ماگ یا لیوان تبلیغاتی شما را زمین بگذارند. چنین محصولاتی راهی فوق العاده برای افزایش ارتباط مشتری ها با برندتان هستند.مزایای هدایای تبلیغاتی

طبق تحقیقات انجام شده ۷۶٫۱ درصد از مخاطبان بعد از دریافت هدایای تبلیغاتی شرکت هدیه دهنده را به یاد داشته اند، در حالی که تنها ۵۳٫۵ درصد مخاطبان نام شرکتی که تبلیغش را در تلویزیون یا مجله دیده بودند به یاد می آوردند.

مزایای هدایای تبلیغاتی
  1. هدیه ی تبلیغاتی به منزله کارت ویزیت

کارت های ویزیت شرکت شما و محصولاتتان را به مشتری معرفی می کنند. هدایای تبلیغاتی شما نیز می توانند کم و بیش همین اثر را داشته باشند، اما تاثیر بیشتری داشته باشند. زمانی که هدایای و محصولات تبلیغاتی خود را بین مشتری ها پخش می کنید، شما در حقیقت دارید کسب و کارتان را به مشتری های بالقوه معرفی می کنید.

حواستان باشد که هدایای تبلیغاتی راه های ارتباطی با شرکت شما را هم روی خودشان دارند. دقیقا مانند کارت های ویزیت. هدایای تبلیغاتی لوگوی شرکت شما را با خود دارند، می توانند عکس و شعار شرکتتان را هم روی خودشان داشته باشند تا پیغام تبلیغاتی شرکتتان را دامن بزنند. این هدایای برند خورده عملا کارت ویزیت هایی هستند که مشتری های شما هر روز دارند از آنها استفاده می کنند و به آنها چشم می دوزند.

هدایای تبلیغاتی همچنین می توانند بخشی از کمپین های شبکه ی اجتماعی شما را تشکیل دهند. شما می توانید کد های QR تان را روی بطری های تبلیغاتی چاپ کنید یا هشتگ های خاص خودتان را روی هدایای تبلیغاتی دیگر چاپ نمایید.

مزایای هدایای تبلیغاتی
  1. وفاداری مشتری

مشتری ها باید بتوانند در هر زمان که می خواهند به سادگی به محصولات شرکت شما دسترسی داشته باشند. بازاریاب ها عمدتا از منابع خارجی گوناگونی استفاده می کنند تا بتوانند مشتری های وفادار به شرکت بیابند و ایجاد کنند. یکی از بهترین این منابع استفاده از هدایای تبلیغاتی برای برانگیختن وفاداری مشتری ها در کمترین زمان ممکن است.

نکته : مطمئن باشید که هدیه ی تبلیغاتی شما کیفیت بالایی داشته باشد و تبلیغات شما به خوبی روی آن نقش بسته باشد. مردم کیفیت هدیه ی شما را معیاری برای کیفیت خدمات و محصولات خودتان می بینند. بنابراین استفاده از هدیایا تبلیغاتی مرغوب کمک زیادی به تصور مخاطب از کیفیت خدمات شما می کند.

مزایای هدایای تبلیغاتی

منبع مقاله