زمان مناسب برای ارائه هدایای تبلیغاتی

انتخاب زمان مناسب برای ارائه هدایای تبلیغاتی می تواند جز مهمترین بحث ها  در حوزه بازاریابی باشد. موفقیت تبلیغات و رفتارهای بازار تماما در گرو میزان توانایی شما در جذب توجه افراد و کنترل فرآیند خرید است، که نتیجه مالی مثبتی را می تواند به دنبال داشته باشد. اما چه روش هایی می تواند به شما در رسیدن به این موفقیت و افزایش فروش کمک کند؟ در این مقاله به بررسی مهمترین مواد درباره زمان مناسب برای ارائه هدایای تبلیغاتی و تاثیر آن بر روی کسب و کارها خواهیم پرداخت. اگر شما هم قصد افزایش میزان فروش و انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسبی را دارید، تا پایان این پست همراه ما باشید.

زمان مناسب برای ارائه هدایای تبلیغاتی: استفاده از فیلترهای منطقه ای

استفاده از فیلترهای منطقه ای می تواند میزان فروش شما را با توجه به تحلیل رفتاری افراد حاضر در منطقه، افزایش دهد. اغلب به نیازهای مردم هر منطقه به طور مشابه نگاه می شود. به معنی آنکه کلیه افراد نیازها و خواسته های مشابهی دارند حال آنکه بیشتر کشورها می توانند به مناطق مجزایی از منظر:

  • نیاز
  • خواسته ها

تقسیم شوند. پویایی بازارهای مختلف منطقه ای برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیز نیاز به ورودی صحیح و سفارشی سازی منطقه ای دارد.

به طور مثال اگر استراتژی هدایای تبلیغاتی برای افزایش توجه مردم انتخاب شود، هدایای تبلیغاتی که در سیدنی انتخاب می شود به احتمال زیاد باید با هدایایی که در ملبورن انتخاب می شود، متفاوت باشد. این مسئله با توجه به تغییرات اقلیمی در کشور ایران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور مثال شاید هدیه تبلیغاتی مانند چتر بتواند گزینه مناسبی برای شهرهای شمالی و غربی ایران باشد حال آنکه این هدیه برای شهرهای جنوبی کاربرد چندانی نخواهد داشت.

پس به طور کلی می توان گفت اقلیم و منطقه می تواند تاثیر زیادی بر روی انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود که پیش از انتخاب و سفارش هدایای تبلیغاتی خاص حتما به نیازهای افراد متعلق به آن منطقه توجه نمایید.

زمان مناسب برای ارائه هدایای تبلیغاتی: چه مناسبت هایی پر اهمیت است؟

ایجاد و افزایش علاقه در افراد برای تبدیل مشتریان اولیه به مشتریان متعهد و وفادار به شما می تواند دلیل مناسبی برای ارائه هدایای تبلیغاتی باشد. علاوه بر این خود این افراد با استفاده از هدایای ارائه شده می توانند بیلبورد تبلیغاتی شما در سطح شهر باشند. بنابراین استفاده از هدایای تبلیغاتی ایده خوبی است. اما ارائه این هدایا زمان خاصی را دارد. انتخاب زمان مناسب برای ارائه هدایای تبلیغاتی حائز اهمیت است و همانقدر که می تواند استفاده از آن باعث افزایش فروش شما باشد، استفاده کنترل نشده از آن نیز می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند.

به طور کلی زمان مناسب برای ارائه هدایای تبلیغاتی را می تواند به ۳ بخش کلی زیر تقسیم نمود.

مناسبت های شناخته شده

  • مناسبت های شناخته شده: از جمله این مناسبت ها می توان به اعیاد بزرگ اشاره کرد. به طور مثال:
    • عید نوروز
    • شب یلدا
    • اعیادی مانند مبعث
    • و …

مراسم های سالگرد

  • مراسم سالگرد: سالگرد تاسیس و ارائه خدمات به عنوان یک کسب و کار می تواند گزینه مناسبی برای ارائه هدایای تبلیغاتی باشد.
    • اکثر شرکت های بزرگ در مراسم سالگرد تاسیس خود از کارمندان تقدیر و تشکر می نمایند.
    • توصیه می شود که در مراسم سالگرد شرکت ها هدایای تبلیغاتی را به کارمندان اختصاص دهید تا از زحمات آن ها تشکر و قدردانی شود.

کنفرانس ها و رویدادها

  • کنفرانس ها و رویدادها: در اکثر کنفرانس ها و رویدادها، شرکت ها برای معرفی خدمات ارائه شده به میدان وارد می شوند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از هدایای تبلیغاتی در طول کنفرانس ها و رویدادهای مختلف باعث افزایش آگاهی مردم نسبت به وجود برند خاص می شود.

به طور کلی از این سه دسته بندی می توان نتیجه گرفت که:

  • کنفرانس ها و رویدادها مقطعی مناسب برای افزایش تعداد مشتریان است
  •  ارائه هدایای تبلیغاتی در مراسم های سالگرد و مناسبت های شناخته شده موجب وفاداری مشتریان قبلی به برند شما خواهد شد.

زمان مناسب برای ارائه هدایای تبلیغاتی: فیلترهای فصلی

  • هدایای تبلیغاتی می تواند برای افزایش درامد دوره ای نیز استفاده شود.
  • طبیعتا با تغییر فصل ها برخی از هدایای تبلیغاتی جای خودشان را به یکدیگر می دهند.

هر کدام از فصل ها شامل:

  • رویدادها
  • اعیاد
  • و جشن های مختلفی

هستند که باعث می شود مشتریان رفتاری متفاوت داشته باشند. متخصصان آنالیز رفتاری متوجه شده اند که میزان خرید و استفاده از خدمات افراد در طول جشن ها و رویدادهای متفاوت است. به طور کلی می توان گفت که میزان سود حاصل شده در فصول مختلف، متفاوت است.

اهمیت تقویم  کاری

برای انتخاب هدایای تبلیغاتی در فصل های مختلف توصیه می شود که در شروع سال کاری به تقویم ملی نگاهی بیندازید.

  • تعطیلی ها
  • مناسبت های مهم
  • جشن ها
  • و …

را با دقت بررسی کنید و استراتژی های بازاریابی خود را بر اساس آن انتخاب کنید.

ارائه یک هدیه تبلیغاتی مناسب فصل می تواند به شما در افزایش فروش کمک نماید. به طور مثال اگر از بطری های نگهداری آب به عنوان هدیه تبلیغاتی در تابستان استفاده می کنید، از فلاسک و یا ماگ های کوچک برای فصول سرد سال استفاده کنید تا امکان استفاده از نوشیدنی های گرم را برای افراد فراهم آورید.

سخن آخر

یکی از بزرگترین مزایای هدایای تبلیغاتی به عنوان ابزار افزایش سود، توانایی مقیاس پذیری آن ها در صورت نیاز است. تحقیقات نشان داده است که:

  • پیش از انتخاب هدایای تبلیغاتی باید نیازها و علایق مصرف کنندگان در هر منطقه ای تعیین شود.
  • همچنین آمار نشان می دهد که میزان استفاده از خدمات و خرید افراد در اعیاد و تعطیلات افزایش می یابد.
  • به طور کلی می توان گفت که نیاز به وجود یک آنالیزگر رفتاری برای هر کسب و کاری لازم است.
  • انالیزگران رفتاری به شما در انتخاب هدایای تبلیغاتی متناسب با نیازمندی ها، فصول و رویدادهای متفاوت کمک خواهند کرد.

در این راه گیفتیو تلاش داشته است تا با استفاده از بازاریابان و متخصصین رفتاری بتواند بهترین هدایای تبلیغاتی را به شما پیشنهاد دهد. متخصصین طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی گیفتیو با سالها تجربه در حوزه ی بازاریابی و در نظر گرفتن بودجه به شما برای افزایش فروش و سود کمک خواهند کرد. برای دریافت مشاوره و ارتباط با ما می توانید با تلفن گویای ۶۳۴۲۹ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.