برندینگ
تاثیر هدایای تبلیغاتی بر محبوبیت نام تجاری

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر محبوبیت نام تجاری

اگر به دنبال یک راهکار برای افزایش محبوبیت نام تجاری خود هستید، هدایای تبلیغاتی می توانند گزینه های مناسبی باشند. آمار نشان داده است که تاثیر هدایای تبلیغاتی بر محبوبیت نام تجاری شرکت ها و کسب و کارهای کوچک بسیار زیاد بوده است. همه شرکت ها نیاز به تبلیغات دارند و هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین گزینه ها برای تبلیغات میان مردم است. در این مقاله ما به بررسی تاثیر هدایای تبلیغاتی بر محبوبیت نام تجاری خواهیم پرداخت. در صورتی که صاحب کسب و کارهای کوچکی هستید که نیاز به شناخته شدن بیشتری در میان مردم دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

قدرت

روش های بازاریابی نسبت به ده سال گذشته کاملا متفاوت شده است. بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ در سال های اخیر توانسته است سهم بزرگی از تمرکز شرکت های بازاریابی و تبلیغات را به خود اختصاص دهد. اما همچنان استفاده از هدایای تبلیغاتی در میان شرکت ها مرسوم است و این نشان دهنده تاثیر گذاری آن در صنعت تبلیغات است.

در ده های گشذته اما شکل این هدایا به نحوه دیگری (اشانتیون) بود. شما در صورت خرید خدمات و یا کالایی از صاحبان شرکت ها هدیه ای را به صروت رایگان دریافت می کردید ( به طور مثال برخی از شرکت های بیمه در امریکا عروسک هایی را به عنوان هدیه به فرزندان بیمه کنندگان اهدا می کردند). با این روش سال ها تعداد زیادی از شرکت های نوپا توانسته اند در میان دیگر شرکت ها به حیات خود ادامه دهند.

با گذشت سال ها شکل این هدایا به صورت های متنوع تری تغییر کرد. هدایای تبلیغاتی جایگزین اشانتیون ها شده اند. این هدایا می توانستند در طول سمینارها، رویدادها و … در اختیار مشتریان قرار گیرند. با این کار نه تنها شرکت ها به مشتریانشان هدیه ای در جهت قدرشناسی داده بودند بلکه هر فرد دریافت کننده هدیه، خود می توانست تبلیغ کننده ای برای شرکت باشد.

برندینگ

شناسایی مخاطبان هدف

بهترین راه برای تبدیل مخاطبان به مشتریان، شناخت آن هاست. این امر هم به شما در افزایش روابط عمومی با مشتریان فعلی تان کمک می کند هم به درک بیشتر نیازها و خواسته های مخاطبانتان منجر می شود. شناخت به شما کمک می کند تا بدانید ایده تبلیغاتی شما ایا برای مخاطبانتان مناسب است و با موفقیت روبرو می شود؟ به عنوان مثال یک لیوان برای یک شرکت تولید کننده قهوه بسیار مناسب است. اگر شما یک شرکت B2B هستید:

می تواند گزینه های مناسبی باشند.

انتخاب پلتفرم مناسب

بعد از انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب با مشتریان، بودجه و هدف شما، گام مهم بعدی انتخاب پلتفرم مناسب برای نمایش و ارائه هدایای تبلیغاتی است. بسیاری از شرکت ها در :

  • کنفرانس ها
  • رویداد ها
  • نمایشگاه ها
  • جشنواره ها
  • و …

برای رونمایی و ارائه هدیه ها به مخاطبان خود استفاده می کنند. دقت کنید که افراد مختلف در این پلتفرم ها برای شناخت محصولات حضور میابند به همین دلیل داشتن هدیه مناسب نه تنها همسو با هدف مشتریان از شرکت در این رویدادها است بلکه تبلیغ کننده نیز می باشد.

در این رویدادها عموما توصیه می شود که کیف، ساک، فلاسک های قابل حمل و نقل را به عنوان هدایا تبلیغاتی ارائه دهد. زیرا در صورتی که دیگر رقبا شما هدایای دیگری را به مخاطبان عرضه کنند، آنها میتوانند آن هدایا را در کیف و ساکی که شما به آنها داده اید، قرار دهند. این مسئله باعث می شود در انواع پلت فرم ها بیشتر از پیش ساک های شما دیده شود و تبلیغ های رقیبان خود را با هوشمندی حذف کرده باشید.

راه های دیگر استفاده از هدایا

یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ برند خود با استفاده از هدایای تبلیغاتی، استفاده آن در مسابقات است. در انتهای مسابقات در کنار جوایز می توان هدایای تبلیغاتی را نیز به اعضا شرکت کننده در مسابقات اهدا کرد. همچنین شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی، وب سایت خود، فروشگاه ها و … این مسئله را تبلیغ کنید. اما بهتر است محصولاتی که در این مسابقات به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده می کنید، از برندهای خاص ایرانی باشد تا نه تنها اعضای بیشتری به شرکت در مسابقات تشویق شوند، بلکه کمکی به صنعت داخلی نیز باشد.

برندینگ

اهمیت پیام تجاری

هنگامی که شما در جشنواره و یا رویداد خاصی شرکت کرده اید، شما نیاز به یک پیام تبلیغاتی قوی دارید. این پیام بر روی هدایای تبلیغاتی شما چاپ می شود از همین رو مهم است که : کوتاه و در عین حال تاثیرگذار باشند.

تاثیر در کمپین رسانه ای

زمانی که هدایایی که انتخاب کرده اید دارای برند خاصی هستند، مهم است که به میزان هزینه ای که صرف کرده اید، بتوانید تاثیر از مخاطبان دریافت کنید. پس باید در تمامی ابعاد از آن استفاده کنید. این هدایا می توانند به شما کمک کنند تا:

  • دیده شوید
  • به رسمیت شناخته شوید
  • افزایش فروش داشته باشید
  • و …

اما علاوه بر تمام این موارد در بازاریابی آنلاین نیز می تواند موثر باشد. بر روی شبکه های اجتماعی تصاویر:

  • محصولات
  • هدایای تبلیغاتی
  • اهدا آنها به مشتریانتان
  • تقدیر از مشتریان
  • رضایت مشتریان
  • جشنواره ها
  • و …

را قرار دهید (این در صورتی است که شما درگیر یک رویداد باشید). شما می توانید عکس هایی از غرفه خود و یا رویدادی که در آن هستید را منتشر کنید. با توجه به اینکه مردم بیش از ۳۵ درصد از زمان خود را در شبکه های اجتماعی می گذارنند. تبلیغ و کزارش کارهای انجام شده توسط شرکت شما در شبکه های اجتماعی می تواند مقبولیت و تایید را میان مخاطبان شما افزایش دهد.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی چگونگی موثر بودن و اهمیت هدایا تبلیغاتی اشاره کرده ایم. که از جمله آن می توان به:

  • میزان قدرت
  • شناسایی مخاطبان هدف
  • انتخاب پلتفرم مناسب برای ارائه هدایا
  • دیگر راه های استفاده از هدایا
  • اهمیت پیام تجاری بر روی هدایا
  • تاثیر در کمپین رسانه ای

اشاره کرد. در پست های اینده به اهمیت این موضوع در سال های آینده خواهیم پرداخت.