انواع لیوان کاغذی و کاربرد آن

لیوان کاغذی

لیوان کاغذی

اگر در سال ۱۹۰۸ میلادی پروفسورآلوین دیویسون احساس خطر نمی کرد و با چاپ مقاله ای با عنوان «مرگ در میان لیوان های نوشیدنی مدارس» هشدار نمی داد و متعاقبا منجر به تولید و ابداع لیوان کاغذی یک بار مصرف نمی شد چه بسا آن روزگاران و حتی امروز با بیماری ها و ویروس های به مراتب سخت تر و شدیدتر از ابتلا به ویروس کرونا مواجه می شدیم.

در اصل لیوان کاغذی برای این تولید شد و می شود که در مکان های عمومی چون مدرسه و بانک و ادارات یا همایش ها و سمینارها، به جای استفاده مشترک از لیوان های غیر یک بار مصرف که تهیه آنها نیز همواره برای جمعیت زیاد دشوار بود از آنها استفاده شود تا علاوه بر رعایت بهداشت عمومی، موجبات بیماری های واگیر دار و ویروسی مهیا نباشد. همچنین لیوان کاغذی از مواد طبیعی تولید می شود و محصولی تجدید پذیر است.

لیوان کاغذی چه کاربرد و استفاده ای دارد؟

معمولا لیوان کاغذی برای نوشیدنی های سرد و گرم استفاده می شود و بعضا برای هر کدام طراحی های جداگانه ای نیز دارد. مثلا برای نوشیدنی های سرد از لیوان کاغذی ساده و تک جداره و برای نوشیدنی های گرم از لیوان کاغذی دوجداره استفاده می شود که بین جداره های آن هوا قرار می گیرد تا گرمای نوشیدنی گرم باعث سوزاندن دست های شما نشود. اما با اینحال برای استفاده در مراکز عمومی چون بانک ها، ادارات و سازمان ها، سمینارها و همایش ها و… برای همه انواع نوشیدنی ها چه گرم و چه سرد از همان لیوان کاغذی ساده استفاده می شود که با انواع و اقسام طرح  و نوشته های تبلیغاتی کسب و کارها و… همراه است. همچنین لیوان کاغذی فضای مناسبی را در اختیار شما می گذارد تا بر رویش، یعنی دور تا دورش اقدام به چاپ طرح و لوگو یا پیام تبلیغاتی نمایید.

انواع لیوان کاغذی

  • بر اساس جنس و ساختار

لیوان کاغذی پلی کربنات

مناسب برای هر دو نوشیدنی سرد و گرم است و علت نامگذاری آن به این نام بخاطر این است که یک لایه جداکننده پلی کربنات دارد و از نفوذ و نشت مایع به کاغذ جلوگیری می کند.

لیوان کاغذی دوجداره با لایه هوا

از دو لایه تشکیل یافته که بین این دو لایه عایقی از هوا قرار گرفته است تا به هنگام خوردن نوشیدنی های داغ از انتقال حرارت به دست جلوگیری شود. این لیوان مناسب نوشیدنی های گرم است.

لیوان کاغذی مواد بازیافتی

این نوع لیوان کاغذی از مواد بازیافت شده ساخته می شود و مناسب هر دو نوشیدنی گرم و سرد است.

لیوان کاغذی پایدار

این نوع لیوان کاغذی از مواد و متریالی ساخته می شود که توسط طبیعت دوباره بازتولید می شود که به آن مواد تجدید پذیر می گویند و مناسب هر دو نوع نوشیدنی های سرد و گرم است.

لیوان کاغذی با پوشش موم

دارای یک لایه پوشش از موم هستند که به آن کمک می کند تا از نفوذ و نشت مایع به کاغذ جلوگیری شود. این لیوان کاغذی مناسب نوشیدنی های سرد است.

  • بر اساس حجم و اندازه

لیوان کاغذی با حجم ۲۰۰ سی سی

لیوان کاغذی با حجم ۳۶۰ سی سی

لیوان کاغذی

 

مخاطبان لیوان کاغذی چه کسانی هستند؟

مخاطبان لیوان کاغذی می تواند عموم مردم باشد و برای پذیرایی از هر جمع و اجتماعاتی یا حتی برخی مهمانی ها مورد استفاده قرار بگیرد. اما مخاطبان همیشگی و دائمی لیوان کاغذی را باید ادارات و سازمان ها و شرکت ها یا سمینارها و همایش ها و… دانست که معمولا به همراه آب سرد کن ها در محیط و فضای عمومی مکان داخلی خود یا پذیرایی از مدعوین و مهمانان مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین بخش اعظم مخاطبان پرو پا قرص لیوان کاغذی را می توان در حوزه تبلیغات دانست که صاحبان کسب و کارها برای توسعه کسب و کار خود و برندینگ از لیوان کاغذی استفاده کرده و بر روی آن تبلیغات می کنند.

خدمات چاپ و طراحی بر روی لیوان کاغذی

خدمات چاپ و طراحی بر روی لیوان کاغذی که معمولا برای تبلیغات صورت می پذیرد، یکی از ظریف ترین کارهای چاپ و طراحی است که چون با خوردن نوشیدنی سر و کار دارد، اگر کیفیت و دقت لازم را در چاپ و طراحی نداشته باشد ممکن است حس لذتبخشی برای نوشیدن ایجاد نکند. لذا در مجموعه آیویزیت که سالهاست در این عرصه فعالیت دارد، خدمات چاپ و طراحی بر روی انواع لیوان کاغذی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب انجام می پذیرد و ضمانت کیفیت چاپ هم داده می شود.

قیمت لیوان کاغذی

هرچند قیمت لیوان کاغذی تابع فاکتورهای بسیاری چون جنس و طراحی آن است اما با اینحال ما به شما اطمینان می دهیم که با خرید لیوان کاغذی از مجموعه آیویزیت، تجربه خوشایندی را در خصوص قیمت آن در مقایسه با سایر عرضه کنندگان این محصول به دست آورید. همچنین حداقل تعداد سفارش لیوان کاغذی در تیراژ ۱۰۰۰ عدد صورت می پذیرد.

کلیدواژه : لیوان کاغذی
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • میلاد سلیمی 2 بهمن 1401 / 2:35 ق.ظ

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  • علیرضا مدنی 2 بهمن 1401 / 10:50 ق.ظ

    ست هدیه تبلیغاتی دارید ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *